خرید خانه دررشت

Postmelk
5 min readNov 17, 2022

افزایش نجومی قیمت املاک و زمین باعث کاهش قدرت خرید مردم شده است. این موضوع به خصوص در شهرهای بزرگی چون تهران، اصفهان، مشهد یا سایر کلان‌شهرها به یک معضل جدی بدل گشته. به همین دلیل، بسیاری از ساکنین این شهرها در سال‌های گذشته به فکر خرید خانه ویلای و تغییر محل سکونت خود به استان‌هایی مانند گیلان افتاده‌اند. ، محله‌های آن یا سایر مناطق این استان می‌تواند یک مقصد ایده‌آل برای این دسته از افراد باشد.
جالب است بدانید قیمت خانه ویلایی در استان گیلان در بسیاری از شهرها بسیار مناسب است و با سرمایه‌ای قابل قبول امکان خرید خانه یا آپارتمانی با موقعیت ایده‌آل فراهم می‌باشد. اگر شما هم به دنبال خریدن ملک یا زمین در گیلان هستید، آشنایی با پرتقاضاترین شهرهای خرید و فروش ملک و زمین در گیلان باید برای‌تان جالب باشد.

شهرهای پرتقاضای خرید زمین در گیلان
• شهر لاهیجان: لاهیجان عروس گیلان شناخته می‌شود. اگرچه این شهر ساحلی نیست، اما جاذبه‌های دیدنی آن هر بیننده‌ای را مجذوب می‌کند. لاهیجان یکی از پرطرفدارترین شهرها برای خرید زمین در گیلان محسوب می‌شود. البته لازم به ذکر است که خرید خانه در لاهیجان با توجه به افزایش قیمت برای همگان مقدرو نیست. اما اگر شما قصد خرید خانه در لاهیجان را دارید نگران نباشید چون شما می توانید با بودجه کمتر در اطراف این شهر به مقصد خود برسید.
• شهر انزلی: انزلی به عنوان دومین مقصد مهاجرین در گیلان، از دریا، انواع اسکله و مرداب برخوردار است. این شهر با پوشش جنگلی زیبایی فراوانی دارد. برای خرید خانه در انزلی شما انتخاب های زیادی دارید یکی از این انتخاب ها خرید ویلا انزلی است ، قیمت ویلا در انزلی بستگی به موقعیت قرار گیری آن در دارد ، شما با توجه به بودجه خود می توانید اقدام به خرید ویلا انزلی کنید.
• رشت: با توجه به این که رشت مرکز استان گیلان است ، بدیهی است خرید خانه در رشت و اطراف آن مشتریان زیادی دارد ، اگر قصد خرید خانه در رشت را دارید شما با انتخاب های زیادی روبرو هستید، برای این کار بهتر است ابتدا با سری به آگهی‌های موجود در سایت پست ملک بزنید.
• سیاهکل و دیلمان: این مناطق از توابع لاهیجان محسوب می‌شوند. طبیعت بکر و کوهستانی سیاهکل و دیلمان باعث شده متقاضیان زیادی برای خرید زمین و ملک در این ناحیه پیدا شود. جالب است بدانید در مسیر سیاهکل به دیلمان با یک جاده پر پیچ و خم و سرسبز مواجه می‌شوید.
• ماسال: ماسال با طبیعتی دلنشین به خصوص ییلاق اولسبلنگاه توجه بسیاری از خریداران ملک و املاک را به خود جلب کرده است.
• املش: املش نیز یکی از توابع رودسر بوده که از طبیعتی بکر و دست نخورده بهره می‌برد. چنانچه به دنبال خرید زمین گیلان می‌باشید، این شهر یک پیشنهاد متفاوت برای‌تان خواهد بود.
• چابکسر: از جمله شهرهای گیلان که با رامسر نیز فاصله کمی دارد، چابکسر است. نزدیکی کوه و دریا و همچنین طبیعت سبز این منطقه زیبایی خاصی به آن بخشیده است.

معامله زمین و آپارتمان در رشت
آب ‌و هوای رشت باعث شده این شهر به عنوان یکی از جذاب‌ترین مقاصد برای سکونت باشد. از سویی خرید خانه در رشت به گونه‌ای است که خرید یک قطعه ملک یا یک واحد آپارتمان می‌تواند یک سرمایه گذاری امن باشد. زیرا هم صاحب ملک در یک لوکیشن بی‌نظیر می‌شوید، هم سرمایه خود را بیمه می‌کنید.
در 10 سال گذشته، قیمت زمین و قیمت خانه در رشت رشد صعودی خوبی داشته است. به همین دلیل بازار فروش ملک و املاک در این منطقه ایده‌آل می‌باشد. مثلا در ابتدای دهه نود، قیمت هر متر زمین در گلسار حدود یک میلیون تومان بوده است. در سال 1401 هر متر زمین در همین ناحیه چیزی حدود 60 میلیون نیز معامله می‌شود.
چنانچه به دنبال خرید خانه در رشت هستید، گزینه‌های متعددی پیش رو خواهید داشت. البته بد نیست بدانید قیمت آپارتمان در رشت به فاکتورهای مختلفی نظیر محله و موقعیت آن بستگی دارد. به طور مثال قیمت آپارتمان در گلسار و منظریه نسبت به سایر مناطق بسیار بیشتر است. در سال 1401 برای خرید هر متر مربع آپارتمان در این 2 منطقه باید حدود 40 میلیون تومان هزینه کنید. لازم به ذکر است برخی از آپارتمان‌‎ها در این مناطق از شرایط خاصی بهره می‌برند که به همین دلیل تا متری 50 و 60 میلیون نیز معامله می‌شوند.
محله گلسار از محله‌های شمال غربی این شهر است و بلوارهای چشم نوازی دارد. بسیاری از بومیان و حتی غیر بومی‌ها، گلسار را لوکس‌ترین منطقه رشت می‌دانند.
معامله زمین و اپارتمان در گلسار
اگر علاقه خاصی به خرید خانه در رشت داشته باشید، حتما شما هم نام محله گلسار را شنیده‌اید. با این حال شاید این منطقه برای بسیاری از افراد ناشناس باشد. بنابراین قبل از هر چیزی اجازه دهید این منطقه را بیشتر معرفی کنیم.
همانطور که می‌دانید رشت بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهر گیلکی بوده که به دلایل مختلفی از جمله آب و هوای دلپذیر، نزدیکی به ساحل و جنگل و غیره طرفداران زیادی برای تفریح و سکونت دارد. زندگی در شهر رشت برای افراد بومی نعمت بزرگی است، اما برای افراد غیر بومی مانند یک رویا می‌باشد. این شهر گیلان همانند تمام مناطق دنیا محله‌های مختلفی دارد که گلسار یکی از مرفه‌ترین و لوکس‌ترین آن‌ها می‌باشد.
گلسار واقع در شمالغرب رشت است که منطقه یک شهرداری را به خود اختصاص داده. این ناحیه که یک شالیزار بود، در دهه 40 توسط بخش خصوصی به یک منطقه مسکونی با خانه‌های ویلایی تبدیل شد. در این میان افراد ثروتمند با ساخت اپارتمان‌ها و خانه‌های لوکس باعث رشد بخش شهری آن شدند. به همین دلایل امروزه تقاضا برای خرید مسکن و زمین در رشت بسیار زیاد است.
اگر برای خرید خانه در رشت دست روی گلسار گذاشته‌اید، باید بدانید این منطقه مزایای فوق‌العاده‌ای دارد. برخورداری از مراکز زنجیره‌ای برندهای لباس فروشی از جمله امکانات جالب توجه این ناحیه است. همچنین دو پارک گلپارک و توحید مکان مناسبی برای وقت گذرانی به خصوص برای گردشگران محسوب می‌شوند. زیبایی این منطقه به حدی است که با پیاده روی شبانه روز از قدم زدن در آن خسته نمی‌شوید.
معامله زمین پستک رشت
پستک نیز یکی دیگر از مناطق رشت است که در شمال گلسار قرار دارد. افرادی که به دنبال خرید خانه در رشت هستند، حتما نام این محله به گوششان خورده است. محله‌ای که در راستای خیابان استاد معین و به سمت شمال است و حدود 2 کیلومتر با گلسار فاصله دارد. گسترش رشت از تمام جنبه‌ها از یک سو، و قرار گرفتن پستک در نزدیکی گلسار از سوی دیگر باعث شده قیمت زمین پستک رشت نیز با افزایش چشمگیری مواجه شود.
این محله شامل مکان‌هایی اعم از شهرک گلسار، کوی طالقانی، مدرسه مهدیه، استخر بهشتی، کوی اساتید و غیره است. این محله در واقع یک روستا بوده که با گسترش ساختمان سازی، امروز به یک شهر کوچک تبدیل شده است. با این وجود بخش اعظمی از این ناحیه در حوزه روستایی باقی مانده است. بد نیست بدانید روستای آلمان نیز در شمال این منطقه قرار دارد.

--

--